یادداشت ویژه: قهرمان من ، کلوپ! / چرا باید دورتموند و سرمربی اش را دوست داشت

کهکشانی ها
NEWS SPORT
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان REAL MADRID و آدرس rmanews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





سایت گل -  چرا دورتموند قهرمان است؟

اگر در ایران زندگی میکنید و هر لحظه عذاب میکشید که فوتبال نداریم و اینجا کسی مربی نیست بیاید باور کنیم دورتموند قهرمانمان باشد.نه اینکه بایرن تیم کمی و نالایق است.نه.تنها و تنها بخاطر نفس حضور تیم هایی مانند دورتموند.

می دانم که مسی و کریس و جنگ هایشان را دنبال میکنید.وقتی بارسا و رئال اسیر و مقهور همین آلمان ها و لام  و گوتزه ها میشوند و ما به کریس و مسی رای میدهیم یعنی یا لیگ قهرمانان را دنبال نمیکنیم و یا مثل همیشه در جایی قرار داریم که می شود سرمان کلاه گذاشت.مگر کیست که نداند مسی و کریس قابل قیاس با لواندوسکی و آلابا نیستند.اما باورش برای همه ما هم سخت بود رئال 4 گل از دورتموند بخورد و بارسا 7  گل از بایرن.چشم هایمان را باز کنیم.

 بین دو نیمه بازی زیبا و مهیج بایرن و دورتموند شبکه دو سیما مصاحبه جواد نکونام را پخش میکرد.یک لحظه از ایرانی بودن و دنبال کردن فوتبال ایرانی ترسیدم.ترسیدم چون صداقت ها فقط در خشم است که اینجا هویدا میشود.جواد نکونام به راحتی و با افتخار می گفت من جواد نکونامم.میروم و ده میلیارد در می آورم.بازیکن بزرگ اروپایی هستم و فقط یک میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون ناقابل مبلغ قراردادم است.45 درصدش را بیشتر نگرفته ام.رقمش را که فهمیدم و غرور نگاهش را که لمس کردم همان لحظه دورتموند قهرمان شد. گوندوغان و رویس عشق است و کلوب زمین تا آسمان بهتر از هاینکس است.

لحظه ای هوس کردم به جای بی پولی و لاف های میلیاردی و خرج کردن از جیب بازیکن نونهال که میتوانند نکونام شود و نمی گذارند، وقت فینال اروپا فیلم های مدرسه فوتبال بارسا و بایرن و فرایبورگ را نشان مردمان بدهیم. آنوقت است  که می فهمید اگر تیم تان که میدانم عشقتان هست قهرمان شد و بازیکنی تک و تنها دو میلیارد گرفت و تیم های پایه هیچ نگرفتند یعنی چه . . آنجاست که  تو هم با ما فریاد میزنی که دورتموند عشق است.

 پول بد نیست.میشود با پول استادیوم ساخت.بازیکن پرورش داد و حتی سرمایه گذاری کرد تا خرج بزرگ سالان را بدهیم.مثل بایرن که همین حالا با برنامه ریزی اقتصادی عالی فقط دویست میلون دلار ناقابل در حساب دارد و به قول یکی از مدیر هایش تنها برای روز مباداست.البته روز مبادایی که میدانیم هرگز نمیرسد.برای بی پولی های ما و این رقم های مزخرف برای بازیکنان بی کیفیت که از عمان و ازبکستان میخورند پول آفت است.آفت است وقتی دخل و خرج در نمی آید.آفت است وقتی دهنوی و انصاری فرد میلیاردی میگیرند و بازیکن های پایه در جایی میخوابند که جای انسان هم نیست.آفت است وقتی آنها کفش ندارند و به عشق سرخ و آبی می آیند و نکونام هوار میکشد من نکونامم و به عشق استقلال فقط 2 میلیارد قرار داد دارم.آفت است وقتی هر تیم هر سال 20 میلیارد خرج میکند و ما فقط زمین بیچاره آزادی را داریم.آفت است که گداییم و ادعای پادشاهی آسیا را میکنیم.گدای پول نه ،که برای بازیکن ها و موفقیت های یک شبه همیشه  پول هست.گدای فرهنگ فوتبال که هرگز نداشته ایم و هرگز هم بدست نمی آوریم.


http://u.goal.com/282300/282370hp2.jpg

 چه کسی خوشش بیاید چه نیاید برایم مهم نیست که کلوپ برای من بهترین مربی دنیاست.کلوب برای من که در ایران زندگی میکنم بهترین مربی دنیاست.بالاتر از مورینیوی آبرامویچ پرس و موراتی.برای من کلوب مورینیوی پورتو است.برای من که از زخم های هر روزه و هر شبه این فوتبال مصرف گرا رنج میبرم کلوب نماد تمام جسارت هاست.که دجسارت ندیده ایم.هرچند ندیده ام و نخواهم دید در این فوتبال کسی بخواهد کلوب شود.

فقط به لیست مربیان تیم های بزرگ این فوتبال نگاه کنید.اول بازیکنانشان را با خود حمل میکنند و بعد هم میگویند پول کم آورده ایم.اما کلوپ برابر من سیتی و ریال های عربی و مورینیو و عمو پرس ایستاد.با قامتی افراشته از غرور.وقتی بعد از هر واکنش دروازبان و دفاع هم میپرید یاد مورینیوی جوان و گواردیولای عاشق می افتادم.و یادم می آمد هرگز کسی در این فوتبال و به عشق فوتبال بالا نپریده.

اینجا هیچ کسی متکی بر عشق و علم خود نیست.پول بیاورید.از دهان تیم های نونهالان و نوجوانان بزنید و بعد هم بخواهید قهرمانی هایتان را جشن بگیرید.آری وقتی در اینجایید دنبال کلوپ ها بروید.اینجا آنجلوتی و هاینکس و مورینیوی عصر جدید به درد نمیخورند.برای پیشرفت این فوتبال زهوار در رفته دنبال آرمان گرا هایی مانند کلوپ رفتن همان عقل گرایی محض است.ما به دیوانه هایی نظیر کلوپ نیاز داشتیم اما بگردید که چطور با مصرف گرایی محض دلال به جای مربی پرورش دادیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 8 شهريور 1392برچسب:, ] [ 1:14 ] [ محمدمیرعالی{مدیر وب} ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشیو مطالب
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 554
بازدید دیروز : 44
بازدید هفته : 900
بازدید ماه : 892
بازدید کل : 31263
تعداد مطالب : 841
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1