حقایق فوتبالی: ژرژ وه آ افسانه ای که خود را مدیون ونگر می دانست.

کهکشانی ها
NEWS SPORT
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان REAL MADRID و آدرس rmanews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 اسطوره ای که تمام افتخارات دنیای فوتبال را بدست آورد، همه آنها را مدیون کمک های یک مرد می دانست، آرسن ونگر.

به گزارش دیلی میل و به نقل از گانرزتراست:

 

آرسن ونگر بین سال های 1987 تا 1994 سرمربی موناکو فرانسه بود. وی همراه با این تیم یک بار قهرمان لیگ فرانسه و یک بار نیز قهرمان جام جذفی این کشور شد اما شاید دستاورد بزرگ ونگر برای فوتبال دوستان در این باشگاه، کشف یکی از پر افتخار ترین فوتبالیست های جهان باشد، ژرژ وه آ.

وه آ به عنوان یک کودک رها شده در محله های فقیر نشین لیبریا بزرگ شد و تنها 3 سال بعد از شروع این حرفه و حضور کوتاه مدت در 4 تیم مختلف، در سن 22 سالگی توسط آرسن ونگر به موناکو آورده شد. وی در فرانسه روزهای سختی را پشت سر گذاشت، تا جایی که به گفته خودش در همان ابتدا قصد بازگشت به کشورش را داشت اما آرسن ونگر مسیر درست این حرفه را به او نشان داد، تا جایی که وی در سال 1995 به عنوان برترین بازیکن اروپا و جهان انتخاب شد.

"در محیط دلپذیری بزرگ نشدم. پدر و مادری نداشتم و مادر بزرگم مرا بزرگ کرد. یک ساله بودم که پدر و مادرم مرا رها کردند و 17 سال طول کشید تا مادرم به زندگی من بازگردد. فوتبال تنها انگیزه من برای زندگی بود و هرچند آن را خیلی دیر شروع کردم اما خوش شانس بودم که مردی به نام آرسن ونگر مرا مورد حمایت خود قرار داد. او مرا تبدیل به یک بازیکن بزرگ کرد. او ذهنیت اروپایی را به من یاد داد، به من یاد داد حرفه ای تر باشم و مرا به بازیکنی تبدیل کرد که امروز هستم.

او در اولین روزهای حرفه ام در کنار من ماند. دو ماه اول حضورم در موناکو واقعا دشوار بود، انتقادهای زیادی وجود داشت و مردم می گفتند وقتی هوا سرد شود نمی توانم کار کنم. ناراضی بودم و نزدیک بود به خانه بازگردم. اما آرسن ونگر با گفتن این موضوع که "تو تمام ویژگی های مناسب را در اختیار داری" به من اعتماد به نفس داد. او به من گفت که سریع هستم، توانایی فنی دارم و تنها باید مهارت های تاکتیکی را یاد بگیرم. اکنون هر زمان به او فکر می کنم، لبخندی روی صورتم قرار می گیرد زیرا خیلی خیلی زیاد به او مدیونم."

 

ژرژ وه آ در سال 1995 آقای گل لیگ قهرمانان اروپا شد و در همان سال علاوه بر فتح سری آ همراه با میلان، عنوان برترین بازیکن اروپا و برترین بازیکن جهان را نیز از آن خود کرد و در تیم منتخب جهان نیز جای گرفت. وی یک سال بعد بعد از رونالدو برزیلی جایگاه دوم برترین بازیکن سال جهان را بدست آورد. او 3 بار نیز عنوان برترین بازیکن فوتبال آفریقا را بدست آورد که نخستین بار در سال 1989 و زیر نظر آرسن ونگر بود.

وه آ در مراسم انتخاب برترین بازیکن جهان در سال 1995، بعد از خوانده شدن نامش و قبل از دریافت جایزه، از آرسن ونگر دعوت کرد و بعد از یک سخنرانی طولانی در وصف او، جایره اش را به او تقدیم کرد.

 

 

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 8 شهريور 1392برچسب:, ] [ 13:13 ] [ محمدمیرعالی{مدیر وب} ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشیو مطالب
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 98
بازدید دیروز : 44
بازدید هفته : 444
بازدید ماه : 436
بازدید کل : 30807
تعداد مطالب : 841
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1